صفحہ اول فیس بک آر ایس ایس ٹیوٹر بلاگر
PrintPrint Friendly
اپنی زبان میں ترجمہ کریں Translate this Page Google-Translate-English Google-Translate-Chinese (Simplified) BETA Google-Translate-URDU to French Google-Translate-URDU to German Google-Translate-URDU to Italian Google-Translate-URDU to Japanese BETA Google-Translate-URDU to Korean BETA Google-Translate-URDU to Russian BETA Google-Translate-URDU to Spanish Google-Translate-URDU to Turkish Google-Translate-URDU to Arabic Google-Translate-URDU to Hindi

شطرنج سیکھیے


شطرنج میں بنیادی چیزیں
شطرنج میں بنیادی چیز اپنے مخالف راجہ کی شکست ہے. یا بس راجہ پر اس طرح حملہ کرنا ہے کہ وہ بے بس ہوجائے اور اگلے مرحلے پر کوئی چال چلنے پر بچ نہ سکے ہیں. شطرنج کے ایک بورڈ پر سیاہ اور سفید 64 خانہ ہوتے ہیں جس میں ایک ایک کھلاڑی کے رخ پر ایک بادشاہ، ایک وزیر، دو ہاتھی، دو گھوڑے، دو توپیں اور آٹھہ پیادے ہوتے ہیں جو مندرجہ ذیل طریقے سے رکھے جاتے ہیں:
ہاتھی دونوں جانب سب سے کونے میں ہوتے ہیں. ہاتھی کے بعد گھوڑے ہوتے ہیں. اس کے بعد اونٹ یعنی توپیں رکھی جاتی ہیں اور ان کے درمیان راجہ اور رانی ہوتے ہیں.
یاد رکھیں کہ سفید اور سیاہ کھلاڑیوں کی دونوں رانی اپنے رنگ کا قسموں پر کھیل شروع کرتی ہیں. یعنی سفید رانی سفید خانہ پر اور سیاہ رانی ایک سیاہ خانہ پر ہی رکھی جاتی ہے


* دو گھوڑے - Knight
* دو ہاتھی - Rook
* آٹھ سپاہی یا پیادے - Pawn
ہوتے ہیں. اور یہ سفید اور سیاہ رنگ کے ہوتے ہیں۔ جیتنے کے لیۓ مخالف کھلاڑی کے بادشاہ کو ختم کرنا ہوتا ہے۔گیم کا اختتام یا تو مخالف راجہ کی شکست ہوتا ہے یا پھر ایک کھلاڑی استعفی دے کر ہار مان لے، یا گیم ڈرا ہونے پر دونوں کھلاڑیوں متفق ہوجائیں.

شطرنج : دو کھلاڑیوں کے درمیان بیٹھہ کر کھیلا جانے والا ذہنی کھیل ہے۔ اسے قدیم ہندوستان میں تخلیق کیا گیا۔ اسکا قدیم نام چترنگ ہے۔ عرب 'چ' اور 'گ' نہیں بول سکتے انہوں نے اسے شطرنج کر دیا۔ 600ء میں یہ کھیل بھارت میں ایجاد ہوا۔ بعد میں ملک فارس (ایران) میں داخل ہوا۔ عربی لوگ اسے مسلم دنیا میں عام کئے۔ 1500ء میں یہ کھیل یورپ میں متعارف ہوا۔شطرنج کھیل کے لئے ایک تختہ ہوتا ہے جس میں 64 خانے ہوتے ہیں۔ یہ خانے عموماً سفید اور سیاہ رنگ کے ہوتے ہیں۔ ہر کھلاڑی کے پاس بالترتیب
* ایک بادشاہ یا راجہ - King
* ایک وزیر یا رانی - Queen
* دو اونٹ یا توپیں - Bishop








اس سلسلہ میں تین امکانات ہوسکتے ہیں.ایک راجہ کو حملہ کی زد سے باہر منتقل کرنا ہوگا. یاحملہ کرنے والے مخالف پر ہی حملہ کر لیا جانا چاہئے. یاراجہ کے دفاع لیے اپنے کسی موافق یعنی سپاہی، ہاتھی، گھوڑا، توپ یا رانی کی قربانی دی جائے جو حملہ آور اور راجہ کے درمیان کھڑا ہو جائے تاکہ راجہ براہ راست حملہ کی زد میں نہ آسکے. اگر راجہ پر حملے کے دفاع کے لیے کوئی فوری حکمت عملی نہ کی گئی تو ، کھیل ختم ہو گیا ہے. اور راجہ کو مات ہوجائے گی- قلعہ بندی
راجہ کے پاس ایک بہت ہی خاص چال بھی ہوتی ہے، اور یہ شطرنج کی واحد چال ہے جس میں ایک ہی وقت میں دو لوگ یعنی راجہ او ہاتھی کو چال چلنے اجازت دی ہے! جیسا کہ مندرجہ ذیل تصویر میں دکھایا گیا ہے،

کیونکہ وہ صرف ایک خانہ دور ہے بادشاہ کی چال کی زد میں ہے . لیکن راجہ دیگر خانوں محں نہیں جاسکتا کیونکہ وہ ہاتھی کی چال کی زد میں آسکتا ہے کیونکہ ہاتھی عمودی اور افقی دائیں باقیں اوپر نیچے جاسکتا ہے.

تیسرے تصویر میں ، دونوں مخالف ہاتھی ایک دوسرے کی حفاظت میں ہیں. یہاں بادشاہ ان پر حملہ نہیں کرسکتا کیونکہ بادشاہ ایک دشمن ہاتھی کو مار گرائے تو دوسرے ہاتھی کی زد میں آجائے گا. آخر میں ، یہ بات اہم ہے کہ اگر راجہ کسی حملے کی زد میں ہے جسے انگریزی میں کہتے ہیں کہ چیک میں ہے ، تو آپ کا اگلی یقینی طور پر یہ ہونی چاہیے کہ حملے نہ ہونے دیا جائے.

شطرنج کی چالیں
راجہ کس طرح چال چلتا ہے؟
راجہ ارد گرد کسی بھی جانب میں ایک خانہ تک جا سکتا ہے. راجہ بھی اپنے ہر مخالف پر حملہ کرسکتا اگر وہ اس کے محدود خانہ پر موجود ہو. لیکن راجہ سے کسی ایسے حریف پر حملہ نہ کیا جائے جس کے بدع راجہ مخالف کے حملہ کی زد میں آجائے اور اپنا دفاع نہ کرسکے

اوپر دی ہوئی تصویر کی مثال سے دیکھاجاسکتا ہے کہ کس طرح راجہ چال چلتا ہے. یہ کہ کسی کس وقت وہ کس خانہ میں قدم رکھ سکتا ہے تصویر میں صرف "ایکس" والا خانہ ظاہر کرتا ہے کہ راجہ کہاں تک چال چل سکتا ہے.

دوسری تصویر میں ، راجہ کسی بھی نشان زدہ خانہ پر جاسکتا ہے یا مخالف ہاتھی کو مار سکتا ہے،



یہ تصویر راجہ اور ہاتھی کے قلعہ بندی کو ظاہر کرتی ہے







لائن پر موجود ہر دشمن پر چاہے وہ مخالف ہاتھی ہو، گھوڑا ہوٹ توپ ہو یا سپاہی حملہ کر سکتے ہیں ، لیکن کسی پر سے کود نہیں سکتا ہے.
توپ کیسے چال چلتی ہے؟
ہر کھلازی کے پاس توپ دو قسم کی ہوتی ہے ایک سفید خانوں پر اور دوسری سیاہ خانوں پر چلتی ہے، اس کی چال ہاتھی کی طرح ہوتی ہح لحکن آڑھی ترچھی، سفید توپ سفید خانوں میں ہی رہ سکتی ہے اور سیاہ توپ سیاہ خانوں میں. ، لیکن ایک وقت میں صرف ایک ہی سمت میں. تصویر میں دکھایا گیا ہے ،

ہاتھی پر حملے کے وقت ہے دفاعی محاصرہ ہو سکتا ہے. آپ بھلے ہی اپنے ہاتھی کو اپنے حریف کے خانوں گزارسکتے ہیں.
ہاتھی کس طرح چال چلتا ہے؟
ہاتھی سیدھی لائن کے خانوں کے کسی بھی خانے تک جاسکتا ہے، افقی یا عمودی طور سے اسے لے جاسکتے ہیں ، لیکن ہاتھی کسی بھی رنگ کے مخالف یا موافق پر سے کود نہیں سکتا ہے.
تصویر میں دکھایا گیا ہے ، ہاتھی سیدھی لائن کے کسی بھی خانہ میں قدم رکھ سکتا ہے، نشان زدہ خانہ اس کے حدود بتاتے ہیں، ہاتھی کے ذریعہ اس کی سیدھی

ہاتھی بورڈ کے دونوں طرف سے بادشاہ کا محاصرہ کرسکتے ہیں . اس دفاعی محاصرہ کے لئے ، راجہ کو ہاتھی کی جانب اور ہاتھ کو راجہ کی جانب لے جاتے ہیں ، اور ایک ہی وقت میں دونوں اپنا خانہ تبدیل کرلیتے ہیں. قلعہ بندی کے لئے ان ضابطوں کا ہونا ضروری ہے
یہ کہ بادشاہ اور ہاتھی اس سے قبل چال چلے نہیں گئے ہیں.ہوں یا یہ دوہری چال بادشاہ پر حملے کے وقت چلی نہیں جاسکتی. پہلی لائن سے باہر جاکر یہ چال نہیں چل سکتے.
اور بادشاہ اور ہاتھی کے درمیان مخالف حریف نہ آ رہا ہو.اوردرمیان کے تمام خانہ خالی ہوں




ہاتھی ----------- اور ----------- توپ







دوسرے مہروں پر سے کود سکتا ہے! گھوڑا ہمیشہ انگیزی الفابیٹ 'ایل' کی طرح چال چلتا ہے یعنی عمودی دو خانے سیدھے تو ایک خانہ افقی، یا افقی دو خانے سیدھے تو ایک خانہ عمودی، کی طرح چلتا ہے ، اسے ڈیڑھ چال بھی کہتے ہیں ،
تصویر میں دکھایا گیا ہے، گھوڑا نشان زدہ خانوں پر چال چل سکتاہے اگر ان پر مخالف مہرہ ہے یو اس پر حملہ کرسکتا ہےاور اگر موافق مہرہ ہے تو اس خانہ پر چال نہیں چل سکتا. دو مہرے ایک ہی خانہ میں نہیں رکھے جاسکتے ہیں

تصویر میں دکھایا گیا ہے، رانی خانوں کے کسی بھی طرف چال چل سکتی ہے اور اپنے مخالف پر حملہ کرسکتی ہے، لیکن یہ خانوں میں کسی بھی مخالف یا موافق کے اوپر نہیں کود سکتی ہے.
تصویر سے واضح طور پر ظاہر کرتا ہے کہ رانی کس طرح طاقتور ہے. اسے احتیاط سے چلنا پڑتا ہے . اور اگر آپ گیم جیتنا چاہتے ہیں تو رانی کو بہت جلدی سے باہر لانے کی کوشش نہ کریں کیونکہ اگر آپ اپنے رانی ہاردی، تو آپ کے اس کھیل کے ہارنےکا امکان ہے!
کس طرح گھوڑا چال چلتا ہے؟
گھوڑا وہ واحد مہرہ ہے جو

توپ کسی بھی خانہ میں قدم رکھ سکتی ہے، نشان زدہ خانہ اس کے حدود بتاتے ہیں، توپ کے ذریعہ اس کی سیدھی لائن پر موجود ہر دشمن پر چاہے وہ کوئی بھی مخالف ہو حملہ کر سکتے ہیں ، لیکن کسی پر سے کود نہیں سکتی ہے.
رانی کیسے چال چلتی ہے؟
رانی دونوں ہاتھی اور توپ کی طاقت کو جوڑتی ہے. جیسے ، یہ چال افقی اور عمودی طور پر بھی چل سکتی ہے ، یا آڑھی تیڑھی بھی. ایک طرح سے، یہ راجہ کی طرح کسی بھی جانب میں چال چل سکتی ہے. لیکن راجہ کے برعکس یہ دور تک جاسکتی ہے.




رانی ----------- اور ----------- گھوڑا







پیادہ کی غیرمعمولی چال
پیادا ایک سب سے غیر معمولی طریقے سےحملہ کرنے کے قابل ہے. یہ ایک ایسی چال ہے جس میں اگر آپ مخالف کے سامنے ایک قدم آجائیں اور برابر سے دوسرا پیادہ اپنی پہلی چال یعنی دو خانوں کو کود کر آپ کے برابر سے گزر جائے تو بھی آپ اس پر حملہ کرسکتے ہیں. شطرنج کی تاریخ میں یہ چال موجود نہیں تھی اس کا آغاز یورپ میں ہوا اور فرانسیسی میں اسے ایل پاسینٹ یعنی "راستے میں" کہتے ہیں

یاد رکھیں کہ صرف پیاد ہی پیادہ پر ایل پاسینٹ چال چل سکتا ہے جیسا کے تصویر میں دکھایا گیا ہے کہ سفید پیادہ آپ کی چال کے خانے پر سے کود کر دو خانوں پر گیا ہے مگر پھر بھی سیا پیادہ اس پر حملہ کرکے ترچھے خانہ پر پہنچ سکتا ہے.

حملہ کرسکتا ہے، یا پھر سیاہ پیادہ کی طرح آخری خانہ تک پہنچ کر کسی بھی عہدے میں تبدیل ہو سکتا ہے، یعنی اگر پیادہ آخری سرے تک پہنچ گیا یو گھوڑا، توپٹ ہاتھی یا پھر رانی میں تبدیل ہوسکتا ہےلیکن آپ اسے راجہ میں تبدیل نہیں کر سکتے. لیکن ہاں ہر پیادہ کچھ نہ کچھ بن سکتا ہے اور ایک ہی گیم میں کئی رانیاں بھی بن سکتی ہیں اور گھوڑا، توپٹ ہاتھی اپنی تعداد سے ذیادہ ہو سکتے ہیں!

یہ تصویر میں سفید پیادہ کی پہلی چال دو خانہ تک اور سیاہ پیادہ کی دوسری چال صرف ایک خانہ کو ظاہر کرتی ہے..

پیادا کیسے چال چلتا ہے؟
پیادا وہ واحد مہرہ ہے جس کی حملہ کے وقت چال بدل جاتی ہے . ہر پیادہ صرف ایک خانہ سیدھا عموداّ چل سکتا ہے لیکن پیادہ یہ خصوصیت بھی رکھتا ہے کہ وہ پہلی چال دو خانوں تک چل سکتا ہے، پیاہ آگے کی جانب ایک وقت میں صرف ایک خانہ چل سکتا ہے. اور جب تک مخالف خانوں کے آخری لائن تک نہ پہنچ جائے یہ مہرہ کبھی واپسی نہیں پلٹ سکتا . پیادہ توپ کی طرح اوپر کی جانب آڑھا اور ترچھا حملہ کرسکتا ہے، لیکن سامنے والے خانہ پر حملہ نہیں کرسکتا
تصویر میں ، سفید پیادہ براہ راست آڑھا اور ترچھا آنے والے مخالف پر








بنیادی حکمت عملی
چند تجربہ کار شطرنج کے کھلاڑیوں کی بتائی گئی حکمت عملی جو کھیل کے دوران آپ کے کام آئے گیں

ابتدائی چال ہمیشہ مرکز میں اپنے بادشاہ اور رانی کے سامنے پیادوں سے ہی چلیں
گھوڑا لے جانے سے پہلے آپ اپنے توپ چلو!
جب تک مہروں کو آگے بڑھا کر تیار نہ کرلو حملہ نہ کرو
اپنی رانی باہر لانے کی جلدی مت کرو
راجہ کی حفاظت کے لیے قلعہ تیار رکھو
مندرجہ ذیل تصویر ہے سفید مہروں کی ایک طاقتور حکمت عملی کوظاہر کرتی ہے. لیکن ایک ماہر حریف کے خلاف اس طرح کی حکمت عملی میں جیتنے کا امکان کم ہوتا ہے ، مگر سیکھنے کے لیے یہ ایک بہت ہی مفید منصوبہ بندی ہے

شطرنج کی چالیں یاد کرنا
شطرنج کے ہر خانہ کو ایک خاص نام دیا جاتا ہے آٹھ افقی خانے اے بی سی ڈی ای ایف جی ایچ کہلاتے ہیں اور عمودی خانے 1 2 3 4 5 6 7 8 نمبر رکھتے ہیں اس طرح سے ، آپ دیکھیں گے کہ بورڈ اوپر سے نیچے خانہ پر 1 سے 8 تک اور نیچے بائیں سے دائیں خانوں پر اے سے ایچ تک الفابیٹ لکھے ہیں او دونوں کے امتزاج والے خانوں کو یہ دو نوں الفابیٹ اور نمبر دئیے جاتے ہیں. مثال کے طور پر ، سفید راجہ ای1 پر کھیل شروع ہوتا ہے. اور سیاہ ہاتھی اے8 اور ایچ8 پر کھیل شروع کرتے ہیں. اگر میں سفید بادشاہ کے سامنے مہرہ دھکا دو خانوں تک تو ہم ای2 سے ای4 لکھیں گے، اسی طرح جی1 سے ایف3 پر گھوڑا بڑھاتے ہیں اور جسے جی1-ایف3 یا مختصر طور پر این ایف3 یعنی این (نائٹ :گھوڑا) ایف3 پر رکھا گیا اور اگر عملہ کیا گیا ہے تو این ایکس ایف3 لکھا جاتا ہےجائے گا.
حملہ یا چال کو دکھانے کے لئے ایکس استعمال کیا جاتا ہے!












گرینڈ ماسٹر چیس


ہاٹ فائلز مکمل
چیس ٹورنمنٹ2


ہاٹ فائلز مکمل
شئیرنگ میٹرکس مکمل

مزید دیکھیں
ٹاپ چیس گیمز
چیس گیم ٹریننگ
چیس ویکی پیڈیا

شطرنج کے گیمز

چیس ماسٹر


ہاٹ فائلز پارٹ1 پارٹ2
اپلوڈنگ پارٹ1 پارٹ2
فائل سرو پارٹ1 پارٹ2
فیلکو چیس تھری ڈی


ہاٹ فائلز مکمل
برین گیم چیس


لیٹی بٹ مکمل


وار چیس


ریپڈ شئیر مکمل
ایزی شئیر مکمل
ایزی شئیر مکمل
کیسپرو چیس میٹ



ریپڈ شئیر مکمل
ایزی شئیر مکمل

چیس ماسٹر چیلنج


ریپڈ شئیر مکمل
چیس ماسٹر8000



ہاٹ فائلز مکمل
شئیرنگ میٹرکس مکمل

چیس تھری ڈی


ہاٹ فائلز مکمل
ریپڈ شئیر مکمل









 
Generation Next جنریشن نیکسٹ. میں مزید نکھار کے لیے ہمارے فیس بک پیج پررابطہ کریں. یا پھر ہمیں ای میل کریں، منجانب محمد ذیشان خان .