شطرنج میں بنیادی چیزیں | | شطرنج : دو کھلاڑیوں کے درمیان بیٹھہ کر کھیلا جانے والا ذہنی کھیل ہے۔ اسے قدیم ہندوستان میں تخلیق کیا گیا۔ اسکا قدیم نام چترنگ ہے۔ عرب 'چ' اور 'گ' نہیں بول سکتے انہوں نے اسے شطرنج کر دیا۔ 600ء میں یہ کھیل بھارت میں ایجاد ہوا۔ بعد میں ملک فارس (ایران) میں داخل ہوا۔ عربی لوگ اسے مسلم دنیا میں عام کئے۔ 1500ء میں یہ کھیل یورپ میں متعارف ہوا۔شطرنج کھیل کے لئے ایک تختہ ہوتا ہے جس میں 64 خانے ہوتے ہیں۔ یہ خانے عموماً سفید اور سیاہ رنگ کے ہوتے ہیں۔ ہر کھلاڑی کے پاس بالترتیب | ||
| ||||
اس سلسلہ میں تین امکانات ہوسکتے ہیں.ایک راجہ کو حملہ کی زد سے باہر منتقل کرنا ہوگا. یاحملہ کرنے والے مخالف پر ہی حملہ کر لیا جانا چاہئے. یاراجہ کے دفاع لیے اپنے کسی موافق یعنی سپاہی، ہاتھی، گھوڑا، توپ یا رانی کی قربانی دی جائے جو حملہ آور اور راجہ کے درمیان کھڑا ہو جائے تاکہ راجہ براہ راست حملہ کی زد میں نہ آسکے. اگر راجہ پر حملے کے دفاع کے لیے کوئی فوری حکمت عملی نہ کی گئی تو ، کھیل ختم ہو گیا ہے. اور راجہ کو مات ہوجائے گی- قلعہ بندی | کیونکہ وہ صرف ایک خانہ دور ہے بادشاہ کی چال کی زد میں ہے . لیکن راجہ دیگر خانوں محں نہیں جاسکتا کیونکہ وہ ہاتھی کی چال کی زد میں آسکتا ہے کیونکہ ہاتھی عمودی اور افقی دائیں باقیں اوپر نیچے جاسکتا ہے. | شطرنج کی چالیں | ||
یہ تصویر راجہ اور ہاتھی کے قلعہ بندی کو ظاہر کرتی ہے | ||||
لائن پر موجود ہر دشمن پر چاہے وہ مخالف ہاتھی ہو، گھوڑا ہوٹ توپ ہو یا سپاہی حملہ کر سکتے ہیں ، لیکن کسی پر سے کود نہیں سکتا ہے. | ہاتھی پر حملے کے وقت ہے دفاعی محاصرہ ہو سکتا ہے. آپ بھلے ہی اپنے ہاتھی کو اپنے حریف کے خانوں گزارسکتے ہیں. | ہاتھی بورڈ کے دونوں طرف سے بادشاہ کا محاصرہ کرسکتے ہیں . اس دفاعی محاصرہ کے لئے ، راجہ کو ہاتھی کی جانب اور ہاتھ کو راجہ کی جانب لے جاتے ہیں ، اور ایک ہی وقت میں دونوں اپنا خانہ تبدیل کرلیتے ہیں. قلعہ بندی کے لئے ان ضابطوں کا ہونا ضروری ہے | ||
| ||||
دوسرے مہروں پر سے کود سکتا ہے! گھوڑا ہمیشہ انگیزی الفابیٹ 'ایل' کی طرح چال چلتا ہے یعنی عمودی دو خانے سیدھے تو ایک خانہ افقی، یا افقی دو خانے سیدھے تو ایک خانہ عمودی، کی طرح چلتا ہے ، اسے ڈیڑھ چال بھی کہتے ہیں ، | تصویر میں دکھایا گیا ہے، رانی خانوں کے کسی بھی طرف چال چل سکتی ہے اور اپنے مخالف پر حملہ کرسکتی ہے، لیکن یہ خانوں میں کسی بھی مخالف یا موافق کے اوپر نہیں کود سکتی ہے. | توپ کسی بھی خانہ میں قدم رکھ سکتی ہے، نشان زدہ خانہ اس کے حدود بتاتے ہیں، توپ کے ذریعہ اس کی سیدھی لائن پر موجود ہر دشمن پر چاہے وہ کوئی بھی مخالف ہو حملہ کر سکتے ہیں ، لیکن کسی پر سے کود نہیں سکتی ہے. | ||
| ||||
پیادہ کی غیرمعمولی چال | حملہ کرسکتا ہے، یا پھر سیاہ پیادہ کی طرح آخری خانہ تک پہنچ کر کسی بھی عہدے میں تبدیل ہو سکتا ہے، یعنی اگر پیادہ آخری سرے تک پہنچ گیا یو گھوڑا، توپٹ ہاتھی یا پھر رانی میں تبدیل ہوسکتا ہےلیکن آپ اسے راجہ میں تبدیل نہیں کر سکتے. لیکن ہاں ہر پیادہ کچھ نہ کچھ بن سکتا ہے اور ایک ہی گیم میں کئی رانیاں بھی بن سکتی ہیں اور گھوڑا، توپٹ ہاتھی اپنی تعداد سے ذیادہ ہو سکتے ہیں! | پیادا کیسے چال چلتا ہے؟ | ||
بنیادی حکمت عملی | شطرنج کی چالیں یاد کرنا | |||
| ||||
گرینڈ ماسٹر چیس | شطرنج کے گیمز | چیس ماسٹر | |||
وار چیس | چیس ماسٹر چیلنج | ||||